Drogi Gościu,
od 1 sierpnia 2020 r. istnieje możliwość płacenia za usługi noclegowe za pomocą Polskiego Bonu Turystycznego. Taki Bon otrzymują rodzice i mogą go wykorzystać na pokrycie wypoczynku swojego dziecka.
Co muszę zrobić by otrzymać Bon Turystyczny?
- Bon jest dokumentem elektronicznym. Ma unikalny 16-cyfrowy numer i jest świadczeniem pieniężnym na poszczególne dzieci w wieku do 18 r. ż.
- Dysponentem bonu jest Rodzic dziecka, który aby móc go użyć musi go najpierw aktywować na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.
- Aktywacja bonu jest możliwa od 1 sierpnia 2020 r.
- W czasie aktywacji trzeba podać adres e-mail na który przyjdzie informacja z ZUS o aktywacji bonu wraz z kodem niezbędnym do dokonania płatności oraz nr telefonu na który przychodzić będą SMSy używane w trakcie procesu płatności.
UWAGA! Do aktywacji kodu jest NIEZBĘDNE posiadanie aktywnego profilu na PUE ZUS. Jeśli nie masz profilu na PUE ZUS, musisz się zarejestrować.
Jak mogę zapłacić bonem turystycznym?
-
Płatność bonem jest możliwa od 1 sierpnia 2020 r. do 31 marca 2022 r. pod warunkiem, że wcześniej bon został aktywowany przez Dysponenta bonu (rodzica lub prawnego opiekuna dziecka)
- Gdy aktywowałeś bon turystyczny otrzymałeś na adres mailowy podany w czasie rejestracji specjalny kod do płatności. Jest on niezbędny do dokonania płatności.
- Płacąc za pobyt w Hotelu Lidia podaj pracownikowi, jaką kwotę chcesz opłacić bonem oraz podyktuj unikalny kod do płatności.
- Pracownik Hotelu wprowadzi do systemu Twój kod płatności oraz kwotę – jeżeli wszystko przebiegnie pomyślnie i kwota, którą chcesz opłacić nie jest większa niż kwota dostępnych środków na bonie, to na numer telefonu podany przy aktywacji bonu otrzymasz SMS z informacjami: jaka kwota będzie pobrana oraz jaki podmiot (Hotel Lidia Sp. z o.o. Sp.k.) pobiera tę opłatę. Jeżeli wszystko się zgadza podaj pracownikowi Hotelu jednorazowy PIN który również znajduje się w treści SMSa. Po wpisaniu PINu przez naszego pracownika płatność została dokonana.
Za co mogę płacić Polskim Bonem Turystycznym?
Zgodnie z Ustawą o Polskim Bonie Turystycznym jest to świadczenie pieniężne na rzecz dzieci do 18 r. ż, które może być przeznaczone na:
- opłacenie usługi noclegowej,
- opłacenie udziału w imprezie turystycznej trwającej min 24 godz lub zawierającej nocleg.
W Hotelu Lidia można użyć bonu do opłacenia kosztów pobytu w ramach którego wypoczywa dziecko – beneficjent bonu.
Bonem można opłacić również pakiety, w ramach których dzieci wypoczywają bezpłatnie – ważne jest jedynie, by pakiet dotyczył również pobytu dziecka, na którego ten bon jest wystawiony.
Bonem możesz również opłacić zaliczkę na pobyt w Hotelu – wtedy potrzebujemy nr kodu do płatności oraz jednorazowy PIN otrzymany SMSem.
Natomiast nie można bonem opłacić :
- zabiegów w Bursztynowym SPA
- posiłków lub napojów zamówionych dodatkowo w hotelowych barach i resturacji.
Nie trzeba od razu wydać pełnej kwoty bonu – można nim płacić kilkukrotnie. Ważne jest aby w momencie płatności wiedzieć, ile jeszcze pieniędzy jest dostępnych na danym bonie. Tę wiedzę ma tylko posiadacz bonu – pracownik hotelu dokonujący płatności nie widzi ile jest dostępnych środków.
WAŻNE! System nie zrealizuje jednak płatności, jeśli kwota będzie wyższa niż posiadane na Bonie środki.
Jeżeli nie pamiętacie, ile jest jeszcze dostępnych środków na bonie – zawsze można to sprawdzić na PUE ZUS.
Jeżeli jednak nie znajdziecie Państwo tutaj odpowiedzi na Wasze pytanie ZUS uruchomił całodobową infolinię pod numerem 22 11 22 111.
Zapraszamy Nadmorsko!